dimecres, 23 de març del 2011

Qui coneixia a l'Antoni Gelabert?


L'Antoni Gelabert i Casas va morir l'any 1980. Tres anys més tadr, vaig néixer jo, la seva sisena i última néta. La vida em va negar l'oportunitat de conèixer al meu avi, se'm negà el dret a abraçar-lo, a admirar-lo, a ser el reflex de la seva persona; diuen que m'assemblo tant a ell... He après a estimar-lo en la distància del temps i de l'espai, a partir de tot allò que em va deixar: la sang que em corre per les venes, la passió per la vida, la natura i els animals, l'eterna curiositat pel que m'envolta, l'interès per l'art i l'escriptura...

Amb els ulls clucs, passo les meves mans per damunt de les moltes fustes que va gravar i encara noto els seus dits incansables empunyant el burí. Amb els meus ulls acompanyo, a través de les fotografies, la seva mirada experta i tanmateix curiosa. De la meva boca en surten les seves paraules, conscients i escollides, que va escriure en contes, cartes, assajos, reflexions...

Però em segueix fent mal el cor, i necessito saber més d'ell.

Actualment estic estudiant el grau d'Educació Social, i tot just inicio un treball d'investigació sobre la seva vida i obra (sobretot sobre la seva vessant més pedagògica):

-
AIXÍ DONCS, AQUEST BLOG ÉS UN INTENT ESPERANÇAT DE POSAR-ME EN CONTACTE AMB TOTES AQUELLES PERSONES QUE EL VAREN CONÈIXER O QUE PODEN APORTAR LLUM A LA MEVA CERCA. QUALSEVOL DETALL O INFORMACIÓ SERÀ GRATAMENT BENVINGUDA.

Un somriure!

Elena

3 comentaris:

  1. Hola Elena el meu pare era amic del teu avi, i durant anys va imprimir treballs seus, si vols posarte en contacte amb mi diguem com contactar

    Salutacions

    Joan Jové

    ResponElimina
  2. Hola Joan!

    Ostres, què bé!!

    el meu mail és lena.gelabert@gmail.com

    Elena

    ResponElimina
  3. Benvolguda Elena;

    És verament entranyable el que escrius i el que vols escatir vers el teu avi. Gràcies per compartir-ho amb tots nosaltres.

    T'explico, la Mercè Alonso i jo mateix estem investigant l'activitat artística i docent del teu avi a Altafulla (xiloforum) i Torredembarra (Torre de l'Encenall).

    Enguany, hem estat guardonats amb el "Premi d'Investigació Històrica Manuel Creuet" que atorga el Patronat de Cultura de l'Ajuntament de Torredembarra amb el treball "El gravat a Torredembarra. Antoni Gelabert, Jaume Pla, Francesc d'A. Casademont i Josep Gual".

    Penso que podem compartir i intercanviar coneixements, és per això que ens il·lusiona poder contactar amb tu i treballar plegats. Què et sembla?

    Bé, resto pendent de les teves lletres d'acord?

    Fins ben aviat!

    Mercè Alonso
    Josep-Lluís Albajar i Rovira

    ResponElimina